Frysta vindruvor

Jag är en sådan person som är inte kan leva utan socker, men försöker att inte missbruka det heller. Jag är mer än hundratio procent säker på att det finns flera personer där ute som är likadana som jag. Socker, choklad, glass, tårtor, jag älskar allt. Socker är ju trots allt en drog. Men man kan ju inte äta det varje dag och vad ska man göra då det är mitt i veckan och man har världens sug efter godis, men vill ändå hålla sig på banan och vänta tills lördag? Jo mina vänner. Vi hade några gamla vindruvor hemma och jag är en sådan person som tycker det är onödigt att slänga saker så jag stoppade in dem i frysen en timme. När jag sedan tog ut dem så var det hårda små Pigelin bitar. Yes, från vindruva till Pigelin- utan några tillsatser. (Låter som en sådan där häftig reklam inlägg från Vingårdarna i Italien men nej detta inlägg är inte sponsrat ;) )

Det är alltså super enkelt att göra och så otroligt gott så nu tar jag och delar med mig av det till er alla. Det går att pröva med all möjlig frukt faktiskt, personligen tycker jag om vindruvor mest. Rekommenderar dock inte att stoppa in jordgubbar men det är väll en personlig åsikt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eleonora Adriana ♥ skriver:

Ha en fin dag! kram


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar