Slut på sommar smekmånaden

Slut på sommar smekmånaden idag, eller vad säger ni? Ni som lämnade huset mellan 07:30-08:30 kan nog relatera till vad jag pratar om. Jag tror aldrig det har regnat så mycket på länge. Det var som att vädergudarna ville få sig ett gott skratt genom att kasta allt regn på oss. 

Nej, nog om regn... mer om mig. (skämt åt sido, men det är väl 4 av anledningarna att ni klickar er in här)

 - Tåget var försenat med 10 minuter i morse. Ja, älskar man inte SL. 

- Min andra halva var sjuk idag så hade ingen att skämda med. 

- Det ösregnade seriöst från dörr till dörr (aka. skoltrappan) 

 



- Jag hade en fullproppad ryggsäck, träningskläder och dator med mig. 

- Jag var tvungen att lämna allt hos mamma innan skolan började. Det är den lotten man får dra av att vara ett skilsmässobarn. Tror alla som byter varannan vecka kan relatera till hur jobbigt det är.

- Det är måndag

- Det var fullproppat på tåget.

- Jag hade så mycket saker att jag fick stapla det på varandra i mitt knä (tycker synd om mannen bredvid mig) 

- Jag hade lockat håret, men det övergick till en rufsig kalufs då jag kom fram till skolan.

- Jag har fått skoskav under min fot. Ja, ni hörde rätt. På fotsulan, så kan inte gå rakt. 

- Jag hade ett paraply, men det hjälpte inte då det regnade underifrån. Ja, seriöst var som om vattnet kom ifrån marken. 

- Min buss stannade vid varje rödljus. 

- Min mobil tycker jag borde börja träna.... Och ger mig dåligt samvete. 



 Men, denna måndag har också gett med sig lite glädje iallfall.

+ Gjorde världens godaste middag, som jag improviserade själv

+ Såg en tjej med världens coolaste regnjacka, vilket fick mig på bättre humör

+ Hade trevliga lektioner idag. 

+ Fått lyssna på musik

+ Ligger bra till i skolan....


Trots allt detta har jag varit positiv och glad hela dagen. Tro det eller ej, så har måndagen varit en bra dag. Heja måndag. Tror tyvärr dock inte detta kommer hålla i längden... men vi kan väl alltid hoppas?

CY'L eller ses senare som är en mindre coolare men enklare variant.  



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar